Pokračovaním v používaní tejto stránky vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania a používaním súborov cookie.

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU WWW.WINETIME.SK

Účelom týchto všeobecných obchodných podmienok je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (obchodníka) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (Zákon o ochrane spotrebiteľa), zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmiti obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

Článok I.
Všeobecné ustanovenia

  1. Na účely týchto všeobecných obchodných podmienok sa rozumie:
    1. „E-shop alebo online trh“ – služba, ktorá pomocou softvéru vrátane webového sídla www.winetime.sk, časti webového sídla alebo aplikácie umožňuje spotrebiteľovi uzatvárať zmluvy na diaľku s obchodníkmi odlišnými od prevádzkovateľa online trhu alebo s inými spotrebiteľmi.
    2. „Jednotkovou cenou“ – konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní za kilogram, liter, meter kubický tovaru, meter alebo inú jednotku množstva, ktorá sa často a bežne používa pri predaji tovaru.
    3. „Kupujúci“ – osoba v postavení spotrebiteľa alebo osoba, ktorá nie je spotrebiteľom a pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Kupujúcim sa rozumie užívateľ online trhoviska / E-shopu od momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy.
    4. „Kúpna zmluva“ – zmluva medzi dvoma zmluvnými stranami, pričom jedna zo strán musí byť Obchodník a druhá môže byť buď spotrebiteľ alebo iná osoba konajúca v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
    5. „Nákupný košík“ – časť E-shopu, ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií Užívateľom v rámci jeho konania v užívateľskom prostredí E-shopu, najmä pridaním alebo odobraním Tovaru, resp. Služby, alebo zmenou množstva vybraného Tovaru, resp. Služby.
    6. „Občiansky zákonník“ – zákon číslo 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
    7. „Obchodník“ – osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou alebo s inou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet. Na účely týchto všeobecných obchodných podmienok sa za obchodníka považuje spoločnosť CORK GROUP s. r. o. so sídlom Panská 4, 811 01 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, IČO: 50 651 439, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Odd.: Sro, Vložka č.: 116813/B.
    8. „Prevádzkovateľom e-shopu“ – osoba, ktorá prevádzkuje a poskytuje spotrebiteľom a ostatným užívateľom online trh, t. j. spoločnosť CORK GROUP s. r. o. so sídlom Panská 4, 811 01 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, IČO: 50 651 439, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Odd.: Sro, Vložka č.: 116813/B s miestom podnikania Panská 4, 811 01 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
    9. „Prístupové údaje“ – unikátne prihlasovacie meno a k nemu priradené heslo vložené Užívateľom do databázy E-shopu pri Registrácii.
    10. „Produkt“ – tovar, vec ponúkaná Obchodníkom k predaju Užívateľovi prostredníctvom E-shopu a ak je k Tovaru ponúkaná, tak aj licencia k užívaniu tejto veci.
    11. „Predajnou cenou“ – konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu.
    12. „Spotrebiteľská zmluva“ – kúpna zmluva uzatvorená medzi dvoma zmluvnými stranami, pričom jedna z nich musí byť spotrebiteľ.
    13. „Spotrebiteľ“ – fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
    14. „Uzatvorenie kúpnej zmluvy“ – objednávka Užívateľa predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom potvrdenia objednávky Užívateľa zo strany Obchodníka, t. j. doručenia záväzného súhlasu Obchodníka s návrhom kúpnej zmluvy Užívateľovi. Od tohto momentu medzi Obchodníkom a Užívateľom ako kupujúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
    15. „Užívateľ“ – akákoľvek právnická alebo fyzická osoba, ktorá užíva online trhovisko / E-shop.
    16. „Zmluvou uzavretou na diaľku“ – zmluva medzi Obchodníkom a Užívateľom ako kupujúcim dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Obchodníka a Užívateľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
  2. Základné informácie Obchodníka:

    Obchodné meno: CORK GROUP s. r. o.
    Sídlo: Panská 4, 811 01 Bratislava – mestská časť Staré Mesto
    Konajúci: Miroslav Gajko, konateľ
    Tel. číslo: +421 918 322 502
    E-mail: info@winetime.sk
    Kontaktná osoba: Michal Ďurkovič

    Tieto Všeobecné obchodné podmienky (VOP) spoločnosti CORK GROUP s. r. o. so sídlom Panská 4, 811 01 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, IČO: 50 651 439, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Odd.: Sro, Vložka č.: 116813/B sa vzťahujú na predaj výrobkov a produktov uvedených v E-shope, ktorého prevádzkovateľom je Obchodník, na základe objednávky Kupujúceho vykonanej v E-shope.

  3. Tieto VOP, ich zmeny a doplnenia sú platné a účinné momentom ich zverejnenia na webovej stránke Obchodníka www.winetime.sk.
  4. Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku kupujúceho vykonanú v rozpore s týmito VOP a/alebo príslušnými právnymi predpismi. Spoločnosť CORK GROUP s. r. o. spracúva prijaté objednávky priebežne a v čase primeranom pomerom.

Článok II.
Proces uzatvorenia Kúpnej zmluvy

  1. Obchodník prostredníctvom E-shopu ponúka Kupujúcim, ktorí sú starší ako 18 rokov, uzatvorenie Kúpnej zmluvy. Ponukou na uzatvorenie Kúpnej zmluvy zo strany Obchodníka je zobrazenie tlačidla s označením „Pridať do košíka“ v užívateľskom rozhraní E-shopu.
  2. Obchodník upozorňuje Kupujúcich, že právo vykonať objednávku na E-shope má iba plnoletá fyzická osoba staršia ako 18 rokov, pričom vykonaním objednávky táto osoba potvrdzuje, že je staršia ako 18 rokov, oboznámila sa s týmito VOP a bezvýhradne s nimi súhlasí.
  3. Za bezvýhradné prijatie ponuky Obchodníkom na uzatvorenie Kúpnej zmluvy podľa článku II. odseku 1 týchto všeobecných obchodných podmienok zo strany Kupujúceho sa považuje kliknutie na tlačidlo s označením „Dokončiť objednávku“.
  4. Pod odoslaním objednávky sa rozumie kliknutie na tlačidlo „potvrdiť objednávku s povinnosťou úhrady“ pri spracovaní nákupného košíka na webovej stránke v časti „zhrnutie objednávky“.
  5. Bezvýhradným prijatím ponuky podľa článku II. odsek 2 týchto všeobecných obchodných podmienok je uzatvorená Kúpna zmluva.
  6. Kupujúci sa zaväzuje do príslušných textových polí v prostredí E-shopu vyplniť pravdivé a úplné údaje, najmä pravdivo vyplniť svoju e-mailovú adresu, identifikačné údaje a prípadne dodaciu adresu. Kupujúci berie na vedomie, že Obchodník bude ním zadané údaje dôvodne považovať za správne a úplné a nie je povinný a ani oprávnený zadané údaje kontrolovať.
  7. Obchodník pred uzatvorením Kúpnej zmluvy informuje Kupujúceho o celkovej cene Tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní, nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladoch a poplatkoch.
  8. Kúpna zmluva sa považuje za uzavretú momentom potvrdenia objednávky vytvorenej Kupujúcim zo strany Obchodníka. Uzavretie Kúpnej zmluvy Obchodník bezodkladne potvrdí Kupujúcemu informatívnym e-mailom na Kupujúcim zadaný e-mail. Prílohou potvrdenia je aktuálne znenie VOP spolu s Reklamačným poriadkom Obchodníka.
  9. Uzatvorením Kúpnej zmluvy sa stávajú účinné nasledujúce ustanovenia:
    1. Kupujúci kupuje od Obchodníka Tovar, ktorý si Kupujúci zvolil v prostredí E-shopu vložením do Nákupného košíka, a to v množstve, ktoré si Kupujúci zvolil a/alebo nastavil u daného Tovaru v prostredí E-shopu, a Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť Obchodníkovi za daný Tovar cenu, ktorá je uvedená pri takomto Tovare v prostredí E-shopu.
    2. Obchodník si v prípade uzatvárania Kúpnej zmluvy s Kupujúcim, ktorý je podnikateľom (vzťahy B2B), vyhradzuje právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to bez akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Za odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje aj právne konanie Obchodníka spočívajúce v oznámení Kupujúcemu, že ním objednaný Tovar nemožno dodať.
    3. Obchodník je oprávnený kedykoľvek požiadať Kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky a do doby obdržania potvrdenia objednávky od Kupujúceho je Obchodník oprávnený pozdržať odoslanie Tovaru Kupujúcemu.
    4. Spôsob zabalenia Tovaru určuje výhradne Obchodník.
    5. Ak Obchodník spoločne s Tovarom poskytne Kupujúcemu dar, je darovacia zmluva medzi Kupujúcim a Obchodníkom uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy, ruší sa daná darovacia zmluva bez ďalšieho od počiatku spolu s kúpnou zmluvou a Kupujúci je povinný spolu so zakúpeným tovarom vrátiť Obchodníkovi aj poskytnutý dar.
  10. Vlastnícke právo k objednaným výrobkom a produktom prechádza na Kupujúceho momentom zaplatenia kúpnej ceny a dodaním objednaných výrobkov a produktov Kupujúcemu, a to tou skutočnosťou, ktorá nastane neskôr. Kupujúci berie na vedomie, že dostupnosť výrobkov a produktov uvedených na E-shope je viazaná na aktuálne skladové zásoby a že Obchodník dostupnosť výrobkov a produktov uvedených na E-shope negarantuje.
  11. Pre vylúčenie pochybností Obchodník uvádza, že popis tovaru, jeho vlastnosti, dostupnosť na sklade a jeho cena sú uvedené pri jednotlivých položkách ponúkaného tovaru v E-shope. Všetky vyobrazenia tovarov v E-shope sú len informatívneho charakteru.
  12. Obchodník zabezpečí dodanie objednaných výrobkov a produktov spoločne s dokladom o kúpe obsahujúcim všetky náležitosti riadneho daňového dokladu.

Článok III.
Kúpna cena a spôsob platby

  1. Na E-shope je uvádzaná Predajná cena, pričom ide o konečnú cenu uvedenú v mene EUR vrátane príslušnej sadzby DPH a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu a bez započítania ceny dodania tovaru Kupujúcemu. K Predajnej cene bude v zhrnutí objednávky pripočítané ešte náklady na dopravu.
  2. Náklady na dopravu závisia od príslušného miesta dodania, dňa v týždni a času, v ktorom je objednaný tovar dodávaný Kupujúcemu, ako aj od spôsobu platby, pričom informácie o cene dodania a termíne dodania sú dostupné na webovej stránke v priebehu objednávacieho procesu. Tovar bude dodaný Obchodníkom prostredníctvom služieb poskytovaných tretími stranami (Kuriérska služba). V prípade, že sa v uvedenom čase dodania Kupujúci nenachádza na adrese dodania, ktorú uviedol v objednávke, kuriérska služba bude opakovať pokus o doručenie objednaného tovaru. Po treťom neúspešnom pokuse o doručenie bude objednaný tovar vrátený späť Obchodníkovi. V prípade, ak Kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme objednaný tovar po troch neúspešných pokusoch o doručenie, vzniká Obchodníkovi nárok na náhradu škody vo výške skutočných nákladov za každý neúspešný pokus o doručenie objednaného tovaru. Pri určovaní výšky škody berie Obchodník do úvahy najmä, ale nielen náklady na dopravu a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru prostredníctvom kuriérskej služby, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky, ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky. Kupujúci je povinný pri preberaní objednaného tovaru preukázať svoj vek. Obchodník je oprávnený odmietnuť objednávku kupujúceho, ktorý aspoň raz zmaril úspešné dodanie objednaných výrobkov a produktov.

Článok IV.
Platobné podmienky a náklady spojené s kúpnou cenou

  1. Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi náklady spojené s balením a doručením daného tovaru Kupujúcemu, a to vo výške uvedenej pri danej objednávke v prostredí E-shopu.
  2. Kupujúci má právo zvoliť si jednu z možností zobrazených Kupujúcemu v prostredí E-shopu ako spôsob zaplatenia kúpnej ceny za Tovar a prípadne ďalšie peňažné plnenia Obchodníka. Kupujúci si môže zvoliť niektorý z nasledovných spôsobov úhrady kúpnej ceny: (i) platba v hotovosti pri dodaní tovaru Kupujúcemu, (ii) platba kartou pri dodaní Kupujúcemu.
  3. V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť Kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnená momentom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet určený Obchodníkom.
  4. Pre vylúčenie pochybností berie Kupujúci na vedomie a súhlasí s tým, že Obchodník je oprávnený odmietnuť odovzdanie objednaného tovaru Kupujúcemu pred prijatím platby v hotovosti alebo kartou.
  5. Pokiaľ niektorý zo spôsobov platby obsahuje informácie o nákladoch na prevedenie takejto platby, je Kupujúci povinný znášať náklady na prevedenie tejto platby, ktoré sú uvedené pri danej platbe v užívateľskom prostredí E-shopu.
  6. Obchodník má právo poskytnúť Kupujúcemu zľavu z ceny Tovaru. Zľavy z ceny Tovaru možno vzájomne kombinovať, pokiaľ nie je u konkrétnej zľavy uvedené výslovne inak.
  7. Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, až do úplného zaplatenia kúpnej ceny za daný Tovar Kupujúcim.
  8. Cena za dopravu je definovaná nasledovne a závisí od celkovej hodnoty vytvorenej objednávky: doručenie kuriérskou službou na adresu Kupujúceho alebo na výdajné miesto vybrané Kupujúcim = 4 € s DPH pri celkovej hodnote objednávky do 10 € s DPH; doručenie kuriérskou službou na adresu Kupujúceho alebo na výdajné miesto vybrané Kupujúcim = 3 € s DPH pri celkovej hodnote objednávky od 10 € s DPH do 50 € s DPH; doručenie kuriérskou službou na adresu Kupujúceho alebo na výdajné miesto vybrané Kupujúcim je zdarma pri celkovej hodnote objednávky nad 50 € s DPH. Cena za službu „platba na dobierku“ je vo výške 2 € s DPH.

Článok V.
Dodacie podmienky

  1. Obchodník sa zaväzuje dodať Tovar Kupujúcemu v primeranej lehote od uzatvorenia Kúpnej zmluvy. Všetky lehoty pre dodanie Tovaru uvedené na E-shope sú len orientačné.
  2. Obchodník vždy zašle Kupujúcemu daňový doklad – faktúru v elektronickej podobe za zakúpený Tovar, a to na e-mailovú adresu Kupujúceho zadanú pri danej objednávke.

Článok VI.
Záručná doba a vady tovaru

  1. Kupujúci je povinný skontrolovať dodaný tovar ako aj jeho obal ihneď pri jeho prevzatí (za prítomnosti doručovateľa) a ihneď vytknúť zjavné vady. Za zjavné vady sa považujú vady zistiteľné pri preberaní tovaru, a to: (i) množstevný a sortimentný rozdiel nad rámec týchto VOP alebo v rozpore s objednávkou, (ii) porušenosť obalu a znehodnotenie tovaru (zdeformovaný obal, poškodený obal a pod., ak negatívne ovplyvňujú kvalitu tovaru). V prípade, ak má tovar vady podľa bodu (i) alebo (ii), Kupujúci má právo zásielku odmietnuť prevziať a túto reklamovať priamo u dopravcu spísaním protokolu, pričom zásielka bude vrátená naspäť Obchodníkovi. V prípade, ak Kupujúci tovar aj napriek týmto vadám prevezme, tovar už nie je oprávnený z týchto dôvodov reklamovať a prípadné neskoršie reklamácie nebudú akceptované. Podpisom preberacieho protokolu alebo dodacieho listu Kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá neporušená.
  2. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré majú výrobky a produkty pri ich prevzatí Kupujúcim. Záruka na dodaný tovar je maximálne 2 roky od doručenia tovaru, respektíve do uplynutia doby trvanlivosti vyznačenej na obale tovaru. Ak je na tovare vyznačená lehota na použitie (doba trvanlivosti), neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Záručná doba pre vína je 24 mesiacov pri dodržaní skladovacích podmienok, ktoré určuje najmä zákon č. 313/2009 Z. z. o vinohradníctve a vinárstve v znení neskorších predpisov, v zmysle ktorých treba vinárske produkty najmä skladovať a prepravovať tak, aby bolo zabezpečené zachovanie ich kvality a zdravotnej neškodnosti.
  3. Obchodník poskytne záruku iba v prípade dodržiavania skladovacích podmienok, ktoré sú uvedené na obale tovaru a v súlade s týmito VOP. Obchodník môže odmietnuť reklamáciu, ak reklamovaná vada tovaru môže byť spôsobená nesprávnym skladovaním tovaru zo strany Kupujúceho. Za vadu nie je možné považovať zmenu tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku opotrebovania, nesprávnej manipulácie, nesprávneho skladovania, nesprávneho zásahu, nesprávnej úpravy či nesprávneho používania alebo ktorá je prirodzenou vlastnosťou tovaru.
  4. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru v prípade, že: (i) Kupujúci spôsobil vadu sám, (ii) Kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, resp. bol na vadu upozornený a ak bola pre vadu poskytnutá zľava z ceny tovaru, (iii) vada vznikla v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia spôsobeného bežným používaním, nesprávnym či nadmerným používaním, (iv) boli porušené ochranné plomby (prvky) na tovare, (v) vada bola spôsobená nesprávnym alebo neodborným zásahom, (vi) tovar je reklamovaný po uplynutí záručnej doby alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti, (vii) vada sa týka tovaru predávaného za nižšiu cenu, ak pre takúto vadu bola dojednaná nižšia cena.
  5. Nebezpečenstvo straty, poškodenia a/alebo zničenia Tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy, prechádza na Kupujúceho momentom prevzatia daného tovaru Kupujúcim.

Článok VII.
Reklamácia tovaru

  1. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, ktorý sa rýchlo kazí, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po prevzatí tovaru; inak práva zaniknú.
  2. Práva z vadného plnenia je Kupujúci oprávnený uplatniť u Obchodníka na adrese jeho sídla a/alebo prevádzky Obchodníka, t. j. Panská 4, 811 02 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, telefonicky na tel. čísle +421 918 322 502 alebo prostredníctvom doručovateľa, ktorý doručil tovar, pričom Kupujúci zodpovedá za riadne balenie tovaru. Za moment uplatnenia vadného plnenia sa považuje okamih, kedy Obchodník obdrží od Kupujúceho vadný Tovar.
  3. Kupujúci je povinný uplatniť u Obchodníka reklamáciu bezodkladne po tom, čo vadu zistil. V prípade zaslania reklamovaného tovaru poštou alebo prostredníctvom kuriérskej služby znáša všetky náklady Kupujúci. Reklamácia bude môcť byť vybavená len ak sa vada vyskytla v záručnej dobe. Obchodník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní a v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od konkrétnej kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu reklamovaného výrobku alebo produktu za nový. Ak Obchodník reklamáciu neuzná do 3 pracovných dní od reklamácie, zašle výrobok alebo produkt na odborné posúdenie.
  4. Obchodník vydá pri uplatnení reklamácie Kupujúcemu potvrdenie, ktoré bude obsahovať: (i) dátum, kedy sa reklamácia uplatnila, (ii) identifikáciu reklamovaného výrobku alebo produktu, (iii) identifikáciu vady, (iv) dátum prevzatia reklamovaného výrobku alebo produktu Kupujúcim a (v) kúpnu cenu reklamovaného výrobku alebo produktu. Kupujúci uplatňujúci reklamáciu je povinný Obchodníkovi uviesť kontaktnú adresu (adresa, telefónne číslo, prípadne e-mail), na ktorú bude Obchodníkom do 30 dní od uplatnenia reklamácie vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie. Obchodník nenesie zodpovednosť za to, že sa na uvedenú kontaktnú adresu nepodarilo odoslané vyrozumenie doručiť.
  5. Ak nebude ktorákoľvek z uvedených reklamačných podmienok zo strany Kupujúceho riadne splnená, reklamácia nebude môcť byť vybavená.
  6. V prípade, že reklamácia bola uznaná za oprávnenú a ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je v takomto prípade povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
  7. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za tovar bez vád, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Obchodník v takomto prípade zabezpečí Kupujúcemu vrátenie kúpnej ceny reklamovaného výrobku alebo produktu, a to do 15 dní po rozhodnutí o oprávnenosti reklamácie.
  8. V prípade, že dôjde k výmene vadného tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. Ak si Kupujúci nový tovar po vybavení reklamácie včas neprevezme, začne záručná doba plynúť odo dňa, kedy bol povinný si nový tovar prevziať.
  9. V prípade, že ide o vadu uznanú Obchodníkom, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od konkrétnej kúpnej zmluvy odstúpiť za podmienok uvedených v týchto VOP. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
  10. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
  11. Ak sa tovar predáva za nižšiu cenu, má Kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
  12. V prípade, ak Kupujúci v pozícii spotrebiteľa reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Obchodník vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Kupujúceho v pozícii spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Obchodník je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
  13. Ak Kupujúci v pozícii spotrebiteľa reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Obchodník ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Kupujúci v pozícii spotrebiteľa zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Obchodník bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Kupujúci v pozícii spotrebiteľa odborným posúdením preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Obchodník je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

Článok VIII.
Odstúpenie od zmluvy

  1. Kupujúci v pozícii spotrebiteľa je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 19 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa, a to v lehote štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak Obchodník včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 15 ods. (1) písm. f) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
  2. Kupujúci v pozícii spotrebiteľa je povinný najneskôr do štrnástich (14) dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Obchodníkovi alebo osobe poverenej Obchodníkom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
  3. Kupujúci v pozícii spotrebiteľa môže uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe vo forme e-mailu zaslaného na elektronickú adresu info@winetime.sk, a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva Kupujúceho v pozícii spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie Kupujúceho v pozícii spotrebiteľa, ktoré vyjadruje jeho vôľu odstúpiť od zmluvy. Kupujúci v pozícii spotrebiteľa môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na http://www.winetime.sk/odstupenie-od-zmluvy. Výrobky a produkty v prípade odstúpenia od zmluvy môže Kupujúci vrátiť osobne počas otváracích hodín na adrese prevádzky Panská 4, 811 01 Bratislava – mestská časť Staré Mesto.
  4. Kupujúci v pozícii spotrebiteľa môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u Obchodníka v listinnej podobe odoslaním oznámenia o odstúpení na adresu sídla Obchodníka a zároveň e-mailom na adresu: info@winetime.sk.
  5. Kupujúci v pozícii spotrebiteľa môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak Obchodník na základe Kúpnej zmluvy dodal alebo poskytol viacero produktov.
  6. V prípade, ak Kupujúci už prevzal objednaný tovar, je povinný ho vrátiť v originálnom nepoškodenom balení. V prípade, ak Kupujúci vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný resp. v stave, ktorý nezodpovedá stavu, v ktorom bol Obchodníkom odoslaný, Kupujúci v pozícii spotrebiteľa zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak Obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
  7. Kupujúci je zároveň povinný v odstúpení od Kúpnej zmluvy uviesť kontaktné údaje a číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný Tovar poukázaná zo strany Obchodníka.
  8. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou. Obchodník nie je povinný vrátiť Kupujúcemu tieto platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi, ibaže Obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Obchodníkovi najneskôr v posledný deň tejto lehoty.
  9. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy poskytnúť Kupujúcemu v pozícii spotrebiteľa potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Kupujúci odstúpil od Kúpnej zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní Obchodníka.
  10. Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, zrušuje sa tá od počiatku, ako aj každá doplnková zmluva súvisiaca s Kúpnou zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil. Od Kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v ust. § 9 ods. 3, ust. § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
  11. Obchodník je povinný do štrnástich (14) dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy vrátiť Kupujúcemu v pozícii spotrebiteľa všetky platby, ktoré od neho prijal, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
  12. Obchodník je povinný vrátiť Kupujúcemu v pozícii spotrebiteľa všetky platby podľa článku VIII bodu 11 v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
  13. Obchodník nie je povinný uhradiť Kupujúcemu v pozícii spotrebiteľa dodatočné náklady, ak si takýto Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom.
  14. V súlade s ust. § 19 ods. (1) Zákona o ochrane spotrebiteľa Kupujúci v pozícii spotrebiteľa nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je:
    1. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru,
    2. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
    3. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
    4. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť,
    5. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
    6. výrobky a produkty, ktoré vzhľadom na svoju povahu (napr. mrazené) nemôžu byť vrátené alebo výrobky a produkty, ktoré podliehajú rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze (napr. čerstvá zelenina, ovocie, pekárenské výrobky, chladené mäso, mliekarenské výrobky, syry a pod.).

Článok IX.
Prehlásenie Obchodníka

  1. Obchodník prehlasuje, že záznamy údajov v E-shope, ako elektronickom systéme, sú spoľahlivé a sú vykonávané systematicky a sú chránené proti zmenám.
  2. Kupujúci berie na vedomie, že fotografie pri Tovare v E-shope môžu byť ilustrované, alebo môžu pôsobiť skresľujúcim dojmom v dôsledku ich prevedenia do zobrazenia v technickom prostriedku Kupujúceho, preto je Kupujúci povinný sa vždy oboznámiť s celým popisom daného Tovaru a v prípade nejasností kontaktovať Obchodníka.
  3. Kontaktné údaje Prevádzkovateľa pre komunikáciu s Kupujúcim sú uvedené v užívateľskom rozhraní E-shopu v sekcii Kontakty.

Článok X.
Ochrana osobných údajov

  1. Pri spracúvaní osobných údajov Obchodník postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. 4. 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (GDPR) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  2. Podrobné informácie o tom, ako zhromažďujeme, spracúvame a chránime osobné údaje našich zákazníkov pri využívaní našich služieb, sú upravené v zásadách ochrany osobných údajov na adrese Ochrana súkromia.
  3. Obchodník prehlasuje, že všetky osobné údaje sú dôverné, budú použité iba k uskutočneniu plnenia zmluvy s Kupujúcim a nebudú inak zverejnené, poskytnuté tretej osobe a pod., s výnimkou situácie súvisiacej s distribúciou či platobným stykom týkajúceho sa objednaného tovaru (oznámenie mena, čísla účtu a adresy dodania).
  4. Kupujúci poskytuje osobné údaje Obchodníkovi v rozsahu: meno, priezvisko, titul, ulica, PSČ, mesto, mobilné číslo, e-mail, prihlasovacie meno, heslo, dodacia adresa – za účelom spracovania objednávky a realizácie nákupu v tomto E-shope. Osobné údaje budú poskytnuté tretím stranám na základe osobitných predpisov, najmä doručovateľským a kuriérskym spoločnostiam, Slovenskej obchodnej inšpekcii. Osobné údaje bude spracúvať sprostredkovateľ. Ako dotknutá osoba vyhlasujete, že ste si vedomá svojich práv v zmysle § 28 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 84/2014 Z. z. (na základe písomnej žiadosti alebo osobne u prevádzkovateľa žiadať o opravu nesprávnych, neaktuálnych alebo neúplných údajov a ďalšie práva uvedené v § 28 cit. zákona), a že Vám boli poskytnuté všetky informácie podľa § 15 cit. zákona. Zároveň vyhlasujete, že poskytnuté osobné údaje sú pravdivé a boli poskytnuté slobodne.
  5. Osobné údaje, ktoré sú poskytnuté dobrovoľne Kupujúcim Obchodníkovi za účelom splnenia objednávky, sú spracovávané v súlade s platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä so zákonom o ochrane osobných údajov.

Článok XI.
Alternatívne riešenie sporov

  1. Kupujúci v pozícii spotrebiteľa má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu e-mailom na info@winetime.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Kupujúci v pozícii spotrebiteľa má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (Subjekt ARS) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Subjektmi ARS sú orgány alternatívneho riešenia sporov uvedené v § 2 zákona č. 391/2015 a oprávnené právnické osoby zapísané v zozname ARS podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. Návrh na alternatívne riešenie sporu môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z. z.
  2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO (riešenie sporov online), ktorá je dostupná online na: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase.
  3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci v pozícii spotrebiteľa, ktorý pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim v pozícii spotrebiteľa a Obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od Kupujúceho ako spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Článok XII.
Záverečné ustanovenia

  1. Na všetky vzájomné vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim výslovne neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky, najmä príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení a v prípade, že Kupujúci je v právnom postavení spotrebiteľa, tak aj príslušné ustanovenia noriem spotrebiteľského práva Slovenskej republiky.
  2. Všetci zmluvní partneri a dodávatelia Obchodníka podieľajúci sa na distribúcii a predaji výrobkov a produktov uvedených na E-shope Kupujúcim v zmysle týchto VOP sa pred uzavretím zmluvy s Obchodníkom podrobne oboznámili so znením týchto VOP, bezvýhradne s nimi súhlasia a prehlasujú, že tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej zo zmlúv uzavretej s Obchodníkom a súčasne sa zaväzujú dodržiavať všetky záväzky a povinnosti Obchodníka vyplývajúce z týchto VOP.
  3. Vzájomné spory Obchodníka a Kupujúceho v súvislosti s týmito VOP budú rozhodované príslušnými všeobecnými súdmi Slovenskej republiky podľa práva Slovenskej republiky.
  4. Kontakt na Obchodníka v súvislosti s týmito VOP, na ktorom môže Kupujúci v pozícii spotrebiteľa uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet: CORK GROUP s. r. o. so sídlom Panská 4, 811 01 Bratislava – mestská časť Staré Mesto, e-mail: info@winetime.sk, tel.: +421 918 322 502.
  5. Podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole je všeobecným orgánom trhového dozoru vo veciach ochrany spotrebiteľa na vnútornom trhu Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P. O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa.
  6. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú účinné odo dňa 1. 7. 2025.